Rajono pedagogės susipažino su Turkijos švietimo sistemos ypatumais

Minėtos mokyklos administraciją sudaro mokyklos direktorius ir du pavaduotojai. Ugdymo įstaigoje dirba 42 pedagogai, 9-12 klasėse mokosi apie 700 mokinių. Kiekvienoje klasėje mokosi 35-40 mokinių, tačiau nėra jokio triukšmo. Mus labai maloniai sutiko mokyklos direktorius, su kuriuo apie švietimo sistemos panašumus ir skirtumus kalbėjomės prie  arbatos puodelio.

Švietimo sistema Turkijoje yra struktūrizuota pagal įvairius švietimo etapus, kurie apima  pradinį, vidurinį ir aukštąjį išsilavinimą. Turkijoje švietimas yra privalomas ir nemokamas nuo 6 iki 18 metų amžiaus. Ypač didelis dėmesys skiriamas akademiniams mokinių pasiekimams. Mokomųjų dalykų programos yra didelės apimties, todėl mokiniai mokosi itin intensyviai. Kiekviena klasė turi telefonų spintelę, kurioje ryte palieka savo mobiliuosius telefonus ir juos pasiima tik pasibaigus pamokoms. Jais naudotis gali tik pietų pertraukos metu, kuri trunka vieną valandą.  Stebėjome matematikos, anglų kalbos, chemijos, fizinio ugdymo, turkų kalbos ir literatūros, geografijos, šokio pamokas. Tradicinį turkų šokį mus išmokė šokio mokytojas, šokome su tradiciniais turkų rūbais. Grojo muzikantai, filmavo vietinė televizija, kuriai davėme interviu. Netrukus sužinojome, jog apie mus jau rašo vietinė spauda.  Labai aktyvūs buvo mokiniai ir mokytojai, kurie mus nuolat kalbindavo pertraukų metu. Puodeliui arbatos buvome pakviestos į mokytojos namus, kur susipažinome su  jos vaikais, besimokančiais mūsų lankomoje mokykloje. 

Mokykloje dirba dvi konsultantės, kurios atlieka socialinio pedagogo, karjeros ugdymo specialisto, psichologo bei gyvenimo įgūdžių mokytojo pareigas.  

Į darbo stebėjimo vizitą vyko dvi pradinio ugdymo mokytojos. Jos lankėsi pradinėje mokykloje, patirtimi dalinosi su kolegomis ir mokyklos administracija.  

Darbo stebėjimo vizito koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Ayse pristatė Turkijos švietimo sistemos skaitmeninės platformos EBA turinį ir parodė šio turinio praktinį pritaikymą ugdymo(si) procese. Sužinojome, jog Turkijos nacionalinio švietimo ministerijos skaitmeninio ugdymo platforma EBA, sukurta Turkijos Inovacijų ir švietimo technologijų departamento, nuo 2012 m. skaitmeninėje aplinkoje teikia gausų edukacinį turinį.  

Skaitmeninė švietimo platforma sujungia mokinių registrą, elektroninį dienyną, elektroninius vadovėlius ir pratybas, mokytojų ir mokinių kompetencijų tobulinimą, mokinių vertinimą ir įsivertinimą, darbą su gabiaisiais, edukacijas, virtualius muziejus ir kt. Didžiausias EBA privalumas – įėjus į šį informacinį tinklą, galima gauti visą informaciją apie mokinius, jų pasiekimus, pateikiama visų dalykų ir visų klasių mokomoji medžiaga mokytojams, mokiniams! Mokymosi aplinkos orientuotos į besimokančiojo patirtį ir kuriamos pagal „vieno langelio principą“ mokytojams, mokykloms ir visai švietimo sistemai. Visi mokiniai, mokytojai ir tėvai Turkijoje gali bet kada pasiekti mokymo turinį elektroninėje aplinkoje. Viskas nemokamai. 

Turkijoje mokytojų profesiniam tobulėjimui teikiama didelė reikšmė. „Stiprus mokytojas, stipri ateitis“ – teigiama EBA platformoje.  

Soma yra miestas, esantis Vakarų Turkijoje, Manisos provincijoje. Jis yra žinomas dėl savo anglies kasyklų ir pramonės. Soma taip pat turi svarbų kultūrinį ir istoriją atspindintį paveldą, su kuriuo turėjome galimybę susipažinti ir mes. Žmonės čia labai svetingi ir malonūs, vertinantys savo istoriją, kultūrinį paveldą, tradicijas. Jie  kuria rankdarbius, kuriais mes buvome apdovanotos, ir dievina savo  maisto kultūrą. Susipažinome su Soma, Akhisar, Darkale, Manisa, Bergama miestų istorinėmis vietomis, Cunda sala, kuri mums priminė lietuviškąją Nidą.

 Darbo stebėjimas, aplankytos vietos, nuoširdus bendravimas mums dar ilgai primins šią gražią ir išdidžią šalį. 

Projekto dalyvės:

  • Neringa Viršilienė, Raseinių Šaltinio progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
  • Diana Užemeckienė, Raseinių Viktoro Petkaus progimnazijos pradinių klasių mokytoja
  • Kristina Kriaučiūnienė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos chemijos mokytoja
  • Raigeda Buzienė, Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos pradinių klasių mokytoja
  • Danguolė Gailienė, Ariogalos gimnazijos specialioji pedagogė
  • Inga Valinčienė, Girkalnio pagrindinės mokyklos fizinio ugdymo mokytoja

Autorius:
https://www.raseiniai.lt/naujienos/rajono-pedagoges-susipazino-su-turkijos-svietimo-sistemos-ypatumais/

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas