„Mes visi esame ypatingi“. ERASMUS+ kursai Italijoje.
- Paskelbė : Renata Ulvidienė
- Paskelbta: 2024-11-28
- Kategorija: Projektinė veikla
Š. m. lapkričio 18-23 d. dvi Raseinių rajono mokytojos iš Ariogalos gimnazijos ir Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos dalyvavo Florencijoje (Italijoje) vykusiuose mokymuose „Mes visi esame ypatingi: specialiųjų poreikių turinčių mokinių įtraukimas ir parama jiems klasėje ir už jos ribų“ („We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom“).
Įtraukusis ugdymas yra vienas svarbiausių šiuolaikinės švietimo politikos principų, įtrauktas į Jungtinių Tautų darnaus vystymo tikslus ir siekiantis užtikrinti, kad kiekvienas mokinys, nepriklausomai nuo savo gebėjimų, poreikių, socialinės padėties ar negalios, turėtų galimybę gauti kokybišką išsilavinimą. Įtraukusis ugdymas turi užtikrinti lygybę ir teisingumą, patenkinti individualius mokinio poreikius mokantis. Ši ugdymo kryptis stiprina socialinius ryšius ir prisideda prie darnesnės ir solidarumu grindžiamos visuomenės kūrimo.
Erasmus+ kursuose dalyvavo įvairių specialybių mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai (psichologai, logopedai, psichoterapeutai) iš Lenkijos, Graikijos, Ispanijos, Portugalijos ir Egipto. Šių kursų pagrindinis dėmesys buvo skirtas, kaip būtų galima geriau pateikti mokymo medžiagą, kad ją galėtų suvokti įvairių poreikių mokiniai, kaip valdyti ugdymo procesą, kad nei vienas mokinys nebūtų klasėje pamirštas, ignoruojamas nepriklausomai nuo jo gebėjimų, socialinės padėties, tautybės ar rasės.
Kursų metu labai daug dėmesio buvo skiriama mokinių bendradarbiavimo ugdymui, jų įtraukimui į darbo procesą, mokinių galimybei pasirinkti įvairius mokymosi ir atsiskaitymo būdus, taip pat mokinių asmenybės vystymuisi ir tobulinimui.
Mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai gavo daug vertingų žinių apie tai, kaip padėti mokiniams, turintiems įvairių autizmo spektro sutrikimų, neturintiems socialinių įgūdžių ar hiperaktyviems, ir kaip prie pagalbos jiems gali prisidėti kiekvienas mokyklos bendruomenės narys. Užsiėmimų metu buvo išanalizuoti socialinių ir medicininių sutrikimų skirtumai, daug dėmesio skirta visuotiniams mokymo principams (Universal Design for Learning). Kursų metu buvo diskutuota apie meninio mąstymo (art-thinking), sąmoningo valgymo (mindful eating) ir kitus streso mažinimo metodus.
Manome, kad šie kursai padės visiems įsigilinti į specialiųjų poreikių mokinių ugdymą, padės geriau suprasti jų mokymosi problemas ir įveikti sunkumus, suartins mokyklos bendruomenę, padarys glaudesnį tėvų, mokinių ir mokytojų bendradarbiavimą.
Erasmus+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000219911 dalyvės:
- Dalė Ūselienė, Raseinių r. Ariogalos gimnazijos etikos mokytoja;
- Daiva Naujokaitienė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos anglų kalbos mokytoja.
-
- Paskelbta: 2024-11-28
- Kategorija: Projektinė veikla
Š. m. lapkričio 18-22 d. šešios Raseinių rajono pedagogės dalyvavo darbo stebėji... -
- Paskelbta: 2024-11-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Mokytojo kelias – tai nuolatinis atradimas ir tobulėjimas. -
- Paskelbta: 2024-11-22
- Kategorija: Projektinė veikla
Seminaras ir tarptautinė diskusija apie dezinformaciją ir manipuliavimą informac... -
- Paskelbta: 2024-11-19
- Kategorija: Projektinė veikla
Solidarumo akcija, minint 1000 dienų trunkantį karą Ukrainoje. -
- Paskelbta: 2024-11-17
- Kategorija: Projektinė veikla
MEPA komanda dalyvavo UNESCO seminare „Kova su antisemitizmu per švietimą“ -
- Paskelbta: 2024-11-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Gimnazijoje viešėjo jau draugais tapę Erasmus + projekto dalyviai iš Vokietijos.... -
- Paskelbta: 2024-11-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Jaunieji MEPA ambasadoriai dalyvauja EPAS eTwinning projekte. -
- Paskelbta: 2024-11-06
- Kategorija: Projektinė veikla
ERASMUS+ projektų įgyvendinimas. -
- Paskelbta: 2024-11-06
- Kategorija: Projektinė veikla
Gimnazistai analizavo pabėgėlių, migracijos statistiką Europos Sąjungoje.