Ekskursija į Varnius

Pirmiausia, gimnazijos sveikuoliai atvyko į Varnių regioninį parką. Parke išskiriami 32 įvairaus pobūdžio draustiniai ir dar gamtinis rezervatas. Parko teritorijoje aptiktos 182 paukščių rūšys, iš kurių net 49 įrašytos į Lietuvos raudonąją knygą Prie smalsios kompanijos prisijungė Varnių regioninio parko gidas. Apžiūrėjome visą ekspoziciją pavadinimu „Septyni keliai iš Varnių"

Lankytojų centro ekspozicijoje užfiksuotas ne tik unikalus Varnių apylinkių kraštovaizdis, lėmęs žemaičių gyvenseną, ne tik įdomūs maršrutai ir lankytini objektai, bet ir unikalios gamtos ir  kultūros vertybės.

Visiems labai patiko „Paukščių balsų paros laikrodis". Ant ekspozicijos sienos nupiešti šio parko paukščiai – savo čiulbėjimu geriausiai atspindintys paros ritmą, paspaudus mygtuką su paukščio pavadinimu, pasigirsta čiulbėjimas. Buvo Smagu pažaisti žaidimą „Kūlgrinda", kur reikia nepaskęsti pelkėje.

Dėl lietingo oro neaplankėme visų suplanuotų taškų, tik pravažiavome pro Moteraičio piliakalnį ir jo apylinkes. Tačiau aplenkti negalėjome Sprūdės –  vieno iškiliausio Žemaitijos piliakalnio. Jo aikštelė iškilusi 216 m. virš jūros lygio!

Nuo piliakalnio atsiveria puikūs vaizdai į Varnių duburį, kur plyti didieji ežerai – Biržulis ir Lūkstas, puikiai matomi Varniai, Luokės, Šatrijos, Girgždūtės ir Medvėgalio piliakalniai.

Dienai įpusėjus, mes atvažiavome į Žemaičių vyskupystės muziejų. Jis įsikūręs buvusios Varnių kunigų seminarijos pastate. Manoma, kad ant kalnelio, kuriame pastatyti rūmai, buvusi pagonių kulto apeigų vieta. XIII – XVII a. čia buvusios nemažos kapinės.

Muziejuje susipažinome su atnaujintomis ir dar rengiamomis ekspozicijomis, parodomis, pasigrožėjome Gorskių giminės dovana iš Biržuvėnų dvaro, užkopėme į varpinės bokštą ir apžvelgėme plačiai matomą panoramą. Apžiūrėjome paminklą skirtą M.Giedraičiui.

Vėliau nuvykome į Varnių Šv. Petro ir Pauliaus parapinę bažnyčią (Varnių katedrą).

Katedra ypač didinga, saikingų barokinių formų. Joje yra 11 altorių, sakykla, ypač gražių proporcijų centrinis altorius, įžymi Žemaičių vyskupų portretų galerija, XVII – XX a. liturginės tekstilės kolekcija.

Gidė mums leido apsilankyti rūsyje – Vyskupų kriptoje. Ąžuolo karstuose su stikline viršutine dalimi, ilsisi dviejų Žemaičių vyskupų balzamuoti kūnai (J. Arnoldo Giedračio ir Simono Giedraičio). Iš viso kriptoje ilsisi 10 vyskupų.

Tokio pobūdžio kelionės į neatrastus Žemaitijos kampelius, priverčia mus didžiuotis, kad esame tikri žemaičiai!