Patirtys Vokietijoje tęsiant projekto ERASMUS+ „Quality school“ veiklas

Antrasis projekto vizitas

Nuo ko viskas prasidėjo

2017 m. rugsėjo 4-8 d. gimnazijos mokytojų komanda (Vilma Dargevičienė, Audronė Ivanauskienė,  Daina Laveckienė, Jolanta Milkintienė, Daiva Naujokaitienė, Renata Ulvidienė) sėmėsi patirties, susipažino su mokyklų veiklos kokybės įsivertinimų procesais ir įrankiais Vokietijoje.  Tokias galimybes suteikė Erasmus+ programa, 2016 m. pavasarį tapus projekto „Kokybiška mokykla“ („Quality school“) partneriais. Projektą koordinuoja Kekavos savivaldybės (Latvija) švietimo skyrius.  Partneriai šiame projekte yra Vokietijos  mokyklų kokybės vertinimo institutas (www.iqsh.de), Latvijos Kekavos savivaldybės sporto centras, Raseinių rajono savivaldybė ir Prezidento Jono Žemaičio gimnazija.

Apie mokyklą

Bordesholmas — nedidelis, ramus miestelis Vokietijos šiaurinėje dalyje, galintis didžiuotis savo istorija, ežeru ir gamtos grožiu.

Projekto veiklos vyko  Bordesholmo vidurinėje mokykloje.

 

Įdomu tai,

  • kad mokykloje dirba apie 68 mokytojus, iš kurių apie 30 yra vyrai;
  • mokiniai į mokyklą atvažiuoja dviračiais;
  • pamokose mažai naudojamas projektorius;
  • mokiniai jau mokydamiesi pagal pagrindinio ugdymo programą gali rinktis tris mokymosi kryptis: menų, sporto ir tiksliųjų mokslų sričių;
  • mokytojai ateina vesti pamokas pas mokinius į klases;
  • pertraukos yra tik kas dvi pamokas.

 

Projekto veiklos ir patirtys

Susipažinę su mokykla projekto dalyviai pirmosiomis dienomis klausėsi teorinių kokybės įsivertinimo paskaitų, kitų Vokietijos mokyklų direktoriai pristatė savo mokyklų patirtis ir įžvalgas mokyklos kokybės įsivertinimo srityje.

Įdomu tai, kad mokyklos išorinis vertinimas atliekamas tik pačiai mokyklai prašant ir neapima visos mokyklos veiklų, o pasirenkama tam tikra veiklos sritis.  Taip pat po vertinimo agentūra gauna iš mokyklos grįžtamąją informaciją apie tai, ar vertinimas buvo atliktas korektiškai, nebuvo pažeistos mokinių ar mokytojų teisės ir pan.  Toks grįžtamasis ryšys suteikia saugumo jausmą bendruomenei ir, žinoma, padidina vertintojų atsakomybę vertinant bei teikiant ataskaitą.

Teorinių užsiėmimų metu projekto dalyviai buvo išsamiai supažindinti su pamokos stebėjimo kultūra, išanalizuotas pamokos vertinimo lentelių turinys.  Įgiję teorinių žinių   projekto dalyviai galėjo stebėti po 8-10 įvairių dalykų pamokų. Mūsų komanda lankėsi vokiečių kalbos, kūno kultūros, menų, matematikos, chemijos, fizikos, technologijų, geografijos pamokose. Tendencija, kurią pastebėjo visi komandos nariai: pagarba vienas kitam, ramus bendravimo tonas tarp mokinių ir mokytojų, nuolatinis mokytojo ir mokinių kontaktas pamokos metu. Buvo įdomu ir naudinga aptarti stebėtas pamokas su Latvijos kolegomis, projektą koordinuojančiais Vokietijos mokytojais.

Teko dalyvauti ir stebėti tuo metu mokykloje atliekamas išorinio audito procedūras, t.y. interviu su tėvais, mokytojais ir mokiniais. Vokiečių kalba vykstančius interviu padėjo suprasti vertėja Rūta.

Paskutinę dieną Bodersholmo savivaldybėje vykusioje konferencijoje buvo apibendrintos projekto veiklos, numatytas veiklos gairės 2018 m. 

Vykdydami tolimesnes projekto „Quality school“ veiklas 2018 m. rugsėjo mėn. kartu su Raseinių rajono savivaldybe priimsime ir dalinsimės patirtimi su kolegomis iš Latvijos ir Vokietijos.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas